Voihan olo!

sunnuntaina, huhtikuuta 15, 2012

Mä en ala! Olo on kamala, siis k-a-m-a-l-a!
Meillä oli eilen kiva päivä, mutta illasta oloni huononi melko radikaalisti ihan lyhyessä ajassa. Aamusta saakka oli vähän jomotellut päätä ja illemmalla kipu vaan yltyi. Ohjelmanahan meillä oli eilen keilausta, syömistä, biljardia ja leffa. Ruoan jälkeen oloni huononi nopeasti. Biljardia en kyennyt pelaamaan ja mä en tiedä yhtään mitä leffassa tapahtui. Luulin aluksi, että migreeni vain yltyi todella pahaksii ja tästä syystä mua oli alkanut oksettamaan, mutta nyt olen pikkasen eri mieltä.

Leffan alkaessa pitelin kylmiä limupulloja otsallani ja koetin hengitellä rauhassa. Leffa oli arviolta kestänyt vasta 15min ja mun oli rynnättävä salista pois. Oksennus oli tulossa. Olo oli niin kamala, että jouduin hieman avittamaan sormillani, et osku tulis nopeemmin. Sinne meni sitten nekin ruoat. Yök, pelkkä ajatuskin saa mut voimaan taas tosi huonolta. No, eihän siinä muu auttanut, kun koettaa mennä takaisin leffaan. Onneksi finnkinon työntekijät olivat niin mukavia, että yksi heistä antoi omasta laukustaan panadolia ja tarjosivat vettä. Antoivat vielä korva tulpat, että salissa olisi helpompi olla. No enhän mä kyennyt katsomaan leffaa, Nälkäpeliä, silmänräpäykselläkään vaan korvatulpat korvissa ja silmät kiinni vetelin parhaani mukaan, että muut saisivat katsoa leffan rauhassa. Pari tuntia siinä kestikin, jopa nukahdin, kunnes huussi kutsui taas ja kovaan. Lähdin salista nopeasti ja siinä vaiheessa vessassa oli kova jono. Huusin vaan kaikille tytöille, et onko vapaita vessoja kun oksennut tulee. Tosi herttaisia tyttöjä olivat ja kaikki koettivat auttaa. Yksi uusikin, et oksenna lavuaariin, mut sopivasti yksi vessoista oli vapaa. Eikös taas tullut kauhea satsi :( Yhdet tytöistä olivat jääneet vessaan ja herttaisesti kysyivät josko pärjään ja antoivat mulle vielä purkkaa :) Kiitos vaan heille. Sit menin kysymään henkilökunnalta kauanko leffa vielä kestää ja 15minuuttia kun oli jäljellä niin jäin suosiolla ulkopuolelle odottelemaan. Henkilökunta antoi minulle vielä keskeytyslipun, mikäli haluan kuukauden sisällä käydä katsomassa saman leffan uudelleen. Mut meidän ryhmärämä sanoi, etten ollut menettänyt mitään, ettei kuulemma ollut Nälkäpeli niin hyvä kun trailerista oli ymmärtänyt.

 Vihdoin päästiin sitten kotiin ja miten mulla on mennyt yö? Parin tunnin välein juoksemista vessaan, miettien kumminpäin siihen tulisi asettua ja on tullut halailtua tuota valkeaa posliinipönttöä useampaankin otteeseen. Olo on edelleen kamala, kuumettakin on ja mitään en uskalla syödä. Laskeskelin yöllä vähän yks plus yks laskuja ja musta tuntuu, ett taisin saada ruokamyrkytyksen tai voihan tää toki olla perus vatsatautikin, mut kellon ajat syömisen ja pahoinvoinnin välillä viittaa vaan aika lahjakkaasti siihen.

Nyt kun olo taas huononee, nii jatketaan toivottavasti huomenissa paremmalla ololla! Toivottavasti tää menis ohi pian!

You Might Also Like

4 kommenttia

  1. No voi rähmä! Ikävä, että ilta meni puihin :( Pikaista paranemista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Heidi <3 Kai mä tästä pikkuhiljaa pääsen taas elävien kirjoihin, mutta rankkaa on tehnyt. Onneks alkuilta oli erittäin kiva, että kerkesin olostani nauttimaankin :) Loppuillasta ei tarvine ees puhua ku alkaa heti etomaan :D

      Poista
  2. Hui kamala, paranemisia sinne. Vatsatauti on kyllä yks ikävimmistä asioista mitä tiedän !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Milma <3 Kovasti täällä ollaan koetettu parantua ja tää on yksi ikävimmistä asioista mitä tiedän. Kaiken lisäks ku mulla on fobia tätä tautia kohtaan nii eipä oo helpottanut asiaa sekään. Nyt kai mä tästä selviän :)

      Poista