Vinot pinot vaatteita

tiistaina, helmikuuta 19, 2013

Mua on himottanut vaatehuoneen läpikäyminen joulusta asti, mutta pakko on ollut pidentää sitä ja varmaan olisi ollut fiksua pidentää vielä vähän lisää. Vielä en uskaltanut kamalan montaa villapaitaa siirtää kokonaan säilöön, sillä vieläkin voi jotku kammopakkaset yllättää. Sen vuoksi tosiaan läpikäyminen olisi ollut ihan fiksua jättää lähemmäs kevättä, mutta enää en pystynyt. Kun sormet syyhyää päästä jotain tekemään niin sit vaan on pakko päästä tekemään. :D Ja mä ihan yllätyin kun en siivonnut tota ihan yksin, Niksu meinaan auttoi omien vaatteidensa osalta. Ja niitä lähtikin ihan järkyttävä määrä vaihtoon. Mies on hoikistunut ihan hirmuisesti ilmeisesti siirtänyt ne kaikki vähäisetkin ylimääräiset mulle, joten suurin osa kauluspaidoista oli kamalia telttoja. Mitäpä niitä tuolla säilyttää, kun eivät käyttöön kuitenkaan enää koskaan pääse tai jos pääsisivätkin niin sit ne olis varmaan jo ihan koin syömät ja vanhuudestan rappeutuneet. Mikä siis fiksumpaa, kun pistää kaikki ne vaatteet vaihtoon mitä ei enää käytä. Pakko olla ihan ylpeä toisesta, sillä hän pisti todellakin rankalla kädellä pois kaikki mikä ei yhtään miellyttänyt. Uudenveroiset hupparit, ne kerran käytetyt kauluspaidat ja kaikki ne mitkä vähänkään näyttivät liikaa käytetyiltä. Mun olis pitänyt ottaa Niksusta enemmänkin mallia, mutta mä jätin vielä muutamia sellaisia roikkumaan, että jos vielä tuliskin käyttöön. Ja jos ei tule, niin sit saavat lähteä.


Mä olen myös huisin iloinen siitä, että sain käytyä lakanat läpi. Mulla oli kolmet, siis kolmet uudet lakanat edelleen paketeissa odottamassa pesua ja nyt vihdoin sain itsestäni kiinni laittaa nekin pesuun. Vanhat ja kulahtaneet lakanat pääsivät eläkepäiville. Kaksi ylintä hyllyä vasemmalla siis toimittaa lakanasäilytys virkaa. Sainpas viikattua ne nätisti ja nyt ne eivät enää tursuile sieltä yli. Kolmet lakanat siis vielä muuttaa tuonne, mutta katonrajaan on vielä reippasti tilaa. Mahtuu siis :)

Vaaterekkejen yläpuolelle tosiaan suunnittelin niitä läpinäkyviä laatikoita. Mehän käytiin lauantaina Ikeassa autorempan yhteydessä (ostokset näette piakkoin) ja katselin niitä laatikoita, mutta sopivia ei vaan löytynyt. Ikeasta en siis niitä valitettavasti saanut, joten etsintä siirtyy johonkin toiseen kauppaan. No, kyllä tuo menettelee noinkin...ainakin jonkin aikaa. Puisessa korissa on säilössä niitä paksuimpia neuleita sun muita talvivaatteita, mutta se on jo nyt ihan täysi. Neuleita olisi edelleen menossa enemmänkin säilöön, joten jotain olis keksittävä. Ikean päiväpeitto sai myös siirtyä tuonne hyllylle, se kun oikeastaan toimii enää ulkovilttinä. Sitten sen päällä pari laukkua ja tuossa kermaisessa laukussa mun muut laukut. Niitä on edelleen liikaa. Mä kuitenkin tapaan ottaa aina sen, mikä on lähimpänä tai sit mun ihanaakin ihanamman Michael Korsin.

No noi vaaterekit on varmaan aika selkeet. Niksun vaatteet yllä ja mun alla. Hmm, melkoinen ero noissa määrissä. Kuten näkyy, henkareita jäi käyttämättömäksi melkoinen määrä. No, ehkä ihan hyvä vaan, mutta suurin osa niistä kuitenkin tyhjeni Niksun rekistä. Miltäs toi mun vaaterekki näyttää? Se on ihan täyteen tungettu. Hyvä että sieltä enää edes erottaa noita vaatteita. Kevät sais tulla pian, että saisin noita neuleita säilön. Se olis kyllä vaan silmälumetta, ne vaatteet kuitenkin siitä vaan lisääntyis.


Mutta huh, nyt sain jopa lattian näkyviin. Sitä ei meinaan ole kamalasti ollut, kun kaiken aina vaan työnsin kaappiin piiloon. Poissa silmistä, poissa mielestä. Tosin, sit kun tuolta lähti etsimään jotain, niin viidakkoveitsi olis ollu kova sana. Todellista metsästystä sai harrastaa. Tulee hyvä mieli kun katsoo siistimpää komeroa.


No sitten nuo lakanahyllyjen alaiset säilytykset. Sieltä löytyy mun "hienommat yläosat" (osa kylläkin roikkuu henkarissa), yökkärit sekä hameet ja shortsit. Pakko oikeesti ottaa itseään niskasta kiinni. Multa löytyi vaikka mitä ihania alaosia, mutta mä en vaan osaa käyttää niitä. Kesällä on pidettävä kyllä joku hameviikko tai kaks, muutenhan noi on ihan turhaa kaapintäytettä. Ja juhlavammista paidoistakin suurin osa käyttämättä. Tylsää.

Sit löytyykin Niksun teepparit. Mä jaottelen ne kahteen kasaan, mustat ja muut. Mustia kun tuppaa olemaan ehdottomasti eniten ja muita värejä sit vähän miten sattuu. Kasat pieneni ihan hirveesti! Noi oli ihan tappiinsa ylähyllyssä kiinni. No mut niin oli kyllä munkin topit. Nyt näyttää jotenkin niin alastomalta :D Eli seuraavat kasat on mun topit ja teepparit. Koetin niitäkin vähän jaotella, että helpompi etsiä. Itsekin siis aika raakamaisesti siirsin paitoja eläkkeelle. Parhaimmat yksilöt pääsee vielä Pelastuarmeijan tai UFFin laatikkoon, muut sitten kylmästi roskiin.

Ja alimmaisella hyllyllä housut. Niksun kulmassa ja meikällä sit kaks muuta. Pikkasen huolestuttavan vähän Niksulle jäi housuja, joten shoppailureisulle ollaan menossa :) Voitte vaan kuvitella kuinka innoissani odottelen sitä. Saan toimia makutuomarina :) Toivottavasti ei osu silmiin mitään kivaa itselle. Mulla on sit löllärit yms. muut pökät toisessa kasassa ja toisessa farkut. Niitä onkin kertynyt ihan kiitettävästi ja pistikin huonoimpia jo pois.

Loppu viimein sit vielä lattiataso. Kenkiä, kenkiä, kenkiä. Ja on siellä mun MK:kin. Mutta kenkiä on siis hyllyn alla, eivät oikein erotu kuvasta, ja sit muutama kenkälaatikkokin. Vaaterekin alla kaks muovilaatikkoa, täynnä kenkiä. Muutamat kenkälaatikotkin. En raaskinut luopua juur mistään :o Hups :D Katotaan nyt kesän aikana miten niitä tulee käytettyä. Mut pitäähän naisella juhlakenkiä olla, eikö? Pitää olla valinnanvaraa ja sillee. Vai?

Näin meillä siis säilyy vaatteet. Kyllähän tuo nyt menettelee vaikka jotain kuitenkin kaipaisin olevan paremmin. Kyllä se taitaa olla se isompi vaatehuone mitä mä kaipaan. Semmonen kunnon huone :D Ihmettelen useasti, että miten sitä on edellisessä asunnossamme saanut vaatteet ahdettua vaatekaappeihin, kun tuo huonekin on niin pieni. Kai sitä säilytystilaa sit olikin niissä kaapeissa enemmän.

Ja ainiin hei, tuli noita hyllyjä siivotessa mieleen, että viimeisin vaateostos edelleen esittelemättä. Mun ihanaakin ihanampi kesäneule.

VILA neule 26,95€

Mulla oli Vilaan 20€ lahjakortti käyttämättä ja mikäs sen kivempi astua liikkeeseen, kun tietää, että jotain saa :) No, tää ihanuus mua siellä odotteli ja pakko oli kotiuttaa. Niin siis ihan ku noi hyllyt ei notkuis jo ennestään :D Äitikin tais tykästyä tuohon kun lainaan pyyteli. En suostunut :D Vähänkö oon sika.

H&M ponnarit 1,95€ (muistaakseni)

Ja nää ihanat ponnarit on kans pakko näyttää! Saako kaikki tunkea kerralla päähän? ;D



Sellainen sekalainen soppa tänään :) Mitäs tykkäsitte uudesta neuleesta? Ja edelleen, jos teille jotain hyviä ideoita tulee ton vaatehuoneen sisustuksen kanssa niin kiitos vinkkejä otetaan mielellään vastaan :) Mulla ei oikein enää leikkaa sen kanssa.

You Might Also Like

3 kommenttia

  1. Mä oon kyllä kateellinen tosta teidän vaatehuoneesta, meille ei ikinää tuu noin siistiä vaikka kuin yritän järjestellä :D
    Ja vähä kateellinen olen tosta neuleestakin, olikohan niitä muissa väreissä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei siitä kannata olla kateellinen :D Mä voin kyllä tulla järjestelemään ;) Mä en tiedä, mut mä rakastan kaappien siisteyttä ihan sikana ja tykkään järjestellä niitä useastikin :D
      Oli sinisenä ja nudena. Mun mielestä toi minttu oli kaikista paras niistä. Tai olis se sininenkin mennyt, mutta nude ei oli ainakaa meikäläiselle passannu.

      Poista
    2. Voi harmi, ei mitään "mun värejä" noista oikein mikään.. Tuo minttu ois noista kyllä se munkin valinta, mutta taidan jatkaa etsimistä jos jostain löytyisi persikkaa, lilaa tms. :D

      Poista