Kesäsaalis purkua osa 2

tiistaina, elokuuta 06, 2013

Tänä aamuna sain arjelta sellaisen litsarin kasvoille, että vieläkin heikottaa. Viime yö meni vähän väliä heräillessä, että kello soittaa varmasti kohta. Tarekin murahteli vähän väliä kaikille äänille, odotti selkesti Niksua kotiin, joten minä ja mun vilkas mielikuvitus nähtiin ainakin sata mörköä viime yönä. Kellon soidessa tein kyllä sellaista tuskakuolemaa, että lomaa tuli väkisinkin ikävä. Tikut piti tuikata silmille, jotta pysyvät auki ja kotiin pääsyä odotan ehkä vähän liiankin paljon. Parempi varmaan tänään jättää päikkärit välistä ja yrittää vaan mennä ajoissa nukkumaan. Eilissä päikkäreilläkin saattoi olla toki osuuttaa tuohon unettomuuteen. Josko se taas tästä.

Mutta puretaas taas vähän noita loman aikana tehtyjä ostoksia. Niitä kun tuli oikeasti tehtyä ihan liikaa, vaikka pakko sanoa, että jokaisesta ostoksesta olenkin hyvin iloinen. Koetan vähän jaotella näitä ostoksia ja tänään esittelyyn kotijutut.

KANTRI KOTI Imatralla Svanefors viltti 34€

Kesälomareissulla itä-Suomessa käytiin kummitädin ja serkkujen kanssa ostoksilla monessakin eri kaupungissa. Eräs päivä ajeltiin Imatralle asti ja kyllähän sielläkin sai päivän kulumaan todella nopeasti, vaikkei niitä kauppoja voikaan Helsinkiin verrata. Vasta myöhemmin iltapäivällä kummitädilleni tuli mieleen, että Imatralla on myös ihana pieni sisustusliike, josta varmasti tykkäisin ja lähdettiinkin heti taivaltamaan sinne. Valitettavasti kauppa oli kerennyt mennä jo tuntia aiemmin kiinni, mutta kuinka ollakaan, ihana myyjä tuli vielä meidän päästämään sisälle ja antoi meidän rauhassa tehdä ostoksia. Kuulemma oli tehnyt inventaariota tai jotain ja oli sen vuoksi vielä kaupalla. Hyvää palvelua sanon minä :) Matkaan sieltä lähti tuo ihastuttava viltti, joka vilahtikin jo kosmetiikkakokolema-postauksessa, sillä se sopi mielestäni täydellisesti meidän uudistuneeseen makkariin. Tuo on myös niin pehmeä, että toisaalta odottelenkin jo viileitä syysiltoja, pääsee kääriytymään tuon sisään :)

KANTRI KOTI Imatralla patalappu 1,90€

Toinen ostos sisustusliikkeestä oli kiva patalappu. Mulla ei tietääkseni ole yhtäkään patalappua, vaan aina käsipyyhkeiden avulla olen ottanut ruoat ulos uunista. Tälle siis oikeasti ole tarvettakin, mutta tykästyin tuohon muutenkin niin kovin.

joku ABC-liikennemyymälä maustelaatikko 14,90€

Mä tunnen jotain ihmeellistä vetoa noihin laatikoihin, joissa on tekstejä. Joo teidän, oon outo :D Niksu oli niin kultainen, kun pysähdyttiin jollain ABC:llä itä-Suomi reissulla ja noihin menin rakastumaan, että osti mulle tuon suloisen maustekorin. Mulla on maustepussit olleet säilössä ihan vaan sellaisessa muovisessa korissa, mutta kyllähän tuo nyt on ehdottomasti parempi säilytystapa ;)

joku ABC-liikennemyymälä rahasto-laatikko 15,90€

Mutta enpä mä ole ainut, joka siellä ABC:llä laatikoita shoppaili. Mä voisin kyllä ottaa vaikka kuinka monta noita laatikoita, mutta tällä kertaa Niksukin tykästyi yhteen. Nyt meillä on sitten paljon hienommassa säilytyksessä myös kolikot.

ELLOS.COM tyynynpäälliset 3,60€/kpl

Tällä kertaa se oli Niksun syy, että tuli tehtyä tilaus Ellokselta :D No ei vaan, hän löysi sieltä oikeasti tarvitsemansa kengät ja samalla kun punaisista hinnoista sai vielä lisäksi -20%, piti munkin tarkistaa sisustuspuoli. Löysinkin uudistuneeseen makkariin ihanat tekstityynyt tai tarkemmin sanottuna päälliset. Eikä noita oltu hinnalla pilattu. Muistaakseni noita myytiin ihan yksittäin ja klikkasin sitten kaksin kappalein ostoskoriin. Nyt vaan edelleen pitäisi saada makkari esittelykuntoon asti, että tekin näette :)

ELLOS.COM lakanat 12€

Toinen kotijuttu Ellokselta oli ihanat tekstilakanat. Settiin kuului neljä tyynyliinaa, kaksi noita harmaita tuossa taustalla ja kaksi samanlaista kuin peitot. Mun mielestä hinta oli jo niin naurettavat halpa, että oli ihan jo senkin takia pakko ostaa :D Harmittavat ohuet nuo lakanat kyllä ovat, mutta hyvä unet niissä on silti saanut.

IITTALA Jumbo HotCool-lasit 6€/kpl

Mä nyt sit hurahdin Iittalaan ihan urakalla. Kaapeista löytyy nyt sitten leipälautasia, syviä sekä ruokalautasia 12kpl jokaista. Nyt saa katettua isommallekin porukalle kerralla ja eipä niitä ole yhtään liikaa. Ihan meidän kahdenkin käytössä ne saa loppumaan kesken :D Aleista löytyi ihanat HotCool-lasit pinkillä muovirenkaalla, joten osoite sieltä kaupan hyllyltä muuttui meidän hyllylle. Voiko noista olla tykkäämättä? Samalla kätsät ja söpöt. Näitä ostin kylläkin vain 8kpl, mutta kyllähän näitäkin saa lisää jos mielii.


Sinne ne sujahti kivasti muiden astioiden joukkoon. Kuten kuvasta näkee, niin leipälautasistakin suurin osa pesussa :D

Semmoisia kotijuttuja olen siis lomalla ostellut. Mitä piditte? Mä olen ainakin tosi tyytyväinen kaikkiin ostoksiini :)

You Might Also Like

9 kommenttia

  1. Ihanat HotCoolit, kiva väri.

    Kuninkaantien Abc:llä on ainakin tollanen myymälä, aina mökkireissuilla tulee siellä pyörähdettyä katselemassa vaikka mitään sieltä en koskaan kyllä ole ostanut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noita taitaa olla monellakin eri ABC:llä myynnissä. Olen ainakin nähnyt monessa paikkaa, enkä siksi mitenkään saa päähän, että mistä noi ostettiin :D

      Poista
  2. Meilläkin on tuollainen viltti ja jonkun verran nuo lämpöä rakastavat pinserit pitää siitä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, meillä tykkää kans Tare, mut myös Cata :D Se vaan leipoo tota peittoa :D

      Poista
  3. Ihania ostoksia oot tehnyt! Toi viltti näyttää niin ihanalta et meillä varmaa tulis tappelu kuka siinä saa olla, koirat vai minä :D heh, mäkin aina kierrän apsien krääsähyllyt, siellä on ain kaikkia ihanuuksia, esim toi rahapurkki olis niin tarpeen meilläkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. xD voin kuvitella tappelun ;) Toistaiseksi viltti on saanut vielä meillä olla rauhassa kuumuuden takia, mutta iltojen viiletessä... sen sisään änkeää kaikki :D
      Mä tykkään ihan hurjasti noista krääsähyllyistä ja sieltä mut aina löytyy ku mä sellaisen löydän :D

      Poista
  4. Hei,mua harmittaa kun meän lähi abc-myymälästä ehti loppua nuo mausteet-laatikot, saanko lainata kuvaasi ostoilmoitukseen tai haluaisitko lähettää minulle erikseen kuvan? :) -Marika-

    VastaaPoista
  5. voin myös sähköpostini antaa jos sinne haluat vastailla :) -Marika, mannu83@luukku.com

    VastaaPoista