24 jouluista kysymystä

perjantaina, joulukuuta 20, 2013

Huuh, josko nyt saisi huokaista helpotuksesta. Lahjat on melko pitkälti ostettu. Rahat ainakin tuhlattu :D Vielä muutamia pienia hankintoja, mutta siinä ne sitten olisi. Onneksi tänään lahjat vähän kuin kävelivät eteen. Ihan kamalasti en edes ajatellut. Otin vain mitä eteen sattui. Toivon niin kovasti, että saajat olisivat tyytyväisiä lahjoihinsa. Parhaani tässä aikataulussa tein, enkä tiedä olisinko parempaan oikein edes pystynyt. Tää lahjojen ostaminen ja antaminen kun on mulle niin tärkeä juttu. Kyllähän te varmaan sen verran olette mua jo oppineet tuntemaan <3

Koti nyt on vielä vähän mitä on. Ei ole tarpeeksi kalusteita, mutta koristeita kävin eilen hamstraamassa oikein urakalla. Tiimarissa kun oli kaikki joulujutut -50%, niin taisin vähän hullaantua. Loppusumma näytti ensin 82€, mutta onneksi se siitä puolittui :D Eli koristeitakin pitäisi nyt olla ihan tarpeeksi. Kuusi on jo haettu sisälle. Sen kun saisi vielä kasattua. Kyllä, meillä on siis tekokuusi. Tahtoisin kyllä kovasti oikean, mutta ei ainakaa täksi jouluksi. Katsotaan, josko tulevina vuosina sitten.

Monissa blogeissa on kiertänyt tämä kiva 24 jouluista kysymystä ja tämäkin jouluintoilija haluaa vastata omalta osaltaan näihin kysymyksiin. Vastatkaa tekin, olisi kiva kuulla teidänkin joulujutuista :)


1. Parasta joulussa?
- Yhdessä olo, lämmin tunnelma, kiireettömyys
2. Joulumusiikkisi?
- Tykkään oikeasti lähes kaikesta. Niin suomalaiset kuin ulkolaiset. Niin iloiset kuin vähän surullisemmatkin.
3. Tykkäätkö katsella jouluelokuvia? Millaisia?
- Voi kyllä! Samu-sirkan joulu pitää katsoa aina. Mä oikeastaan tykkään kaikista. En osaa eritellä mitenkään erikoisemmin. Sekä lastenpiirretyt että ihan elokuvat, niitä voisi tulla koko joulun ajan telkkarista. :)
4. Jouluherkkusi?
-  Vaikee kysymys! Mä tykkään kaikista! Kaikki laatikot, kalat, kinkku, tortut ja piparit. Apua, kuola valuu jo :D
5. Mitä ehdottomasti pitää olla jouluaterialla?
- Vähintään noita kaikkia, mitä yllä mainitsin! Mä tuppaan ostamaan aina vähän turhan paljon pöperöitä, mutta kun ne vaan ovat niin hyviä!


6. Koska joulukoristeet pääsevät kotiasi koristamaan? 
- Kyllä heti joulukuun alussa tykkään ne laittaa.
7. Joulu kotona vai jossain muualla? 
- Ei niinkään väliä, kunhan saan olla rakkaitteni kanssa. Kotona, äidin, siskon tai veljen luona, kaikki kelpaa. Kunhan ollaan yhdessä.
8. Itse tehdyt lahjat vai kaupasta ostetut vai molempia?
-  Molemmat käy! Mä olen vain niin huono tekemään mitään itse, joten ostan kaupasta. Arvotan kyllä kuuhun ja takas kaikkea itse tehtyä. Miten jotkut voikaan olla niin taitavia?
9. Laitatko ulkovaloja pimeyttä valaisemaan?
-  Ehdottomasti! Kuka ei laita? Meillä vähän sillee, että mitä enemmän sen parempi :D
10. Joulu oman perheen kanssa vai isommalla porukalla? 
-  Meillä in sen verran iso oma perhe, että iso porukkahan siitäkin jo tulee. Mutta kyllä vielä mukaan mahtuisi lisääkin rakkaita. Mulla kun tää suku on niin iso. <3
11. Onko sinulla joku joululahjatoive? 
- Hmm, olisihan kivaa saada vaikka mitä ihanaa, mutta suurin toiveeni on, että olisimme perheeni kanssa yhdessä ja viettäisimme aikaa. Mun sydän särkyy, jos ei olla yhdessä. Mua harmittaa niin paljon, kun mun oma isä ei ole kanssamme. Hän on uuden tai uusi ja uusi, johan nekin ovat 20-vuotta olleet yhdessä.. vaimonsa perheen kanssa.


12. Paras saamasi joululahja? 
- Äää! En mä tiiä! Olen saanut niin paljon ihania lahjoja, ettei nistä voi päättää.
13. Kamalin saamasi joululahja? 
- Kamala joululahja? Ei, en mä ole tainnut saada sellaista. Mitään ei todellakaan tule mieleen, vaikka kuinka pinnistelen.
14. Kuvaile unelmien joulusi? 
- Heräämme aamulla hentoon lumisateeseen. Äiti on keittiössä kattamassa pöytään joulupuuroa ja jokainen pikku hiljaa kömpii ylös pedeistään. Kun mahat ovat täynnä tuota herkullista puuroa, on aika laittaa pihavaatteet päälle ja sitten pihaleikkeihin. Lumiukkojen, -linnojen ja -pollejen tekoon. Ihanassa kirpeässä ilmassa touhuaminen tekee hyvää. Sen jälkeen on ihanaa istahtaa torttuhen ja piparien kanssa telkkarin ääreen katsomaan jouluohjelmia. Sauna kutsuisi löylyttelijöitä neljän korvilla ja sitten lumiuinnille. Sen jälkeen ruoka maistuisi hurjan hyvälle. Syömisen jälkeen taitaakin pukki kolkutella ovelle ja saamme lahjoja. Pukin lähdettyä ihanat joululaulut raikavat ja paketteja avataan. Iloisia kiljahduksia kuuluu ja lapset alkavat leikkimään uusilla leluillaan. Sitten hörpitäänkin glögiä ja herkutellaan juustoilla ja rypäleillä. Loppuilta nautitaankin takan äärellä ihanasta tunnelmasta ja toisistamme. Voi, olisipa jo aatto <3
15. Mikä on ärsyttävin joululaulu?
- Höm, minkäköhän mä eniten aina skippaan? Mä oon tylsä, en muista. Kaikki uppoaa kyllä :)
Keksinpäs! Santa Baby....
16. Oletko tehnyt jo jouluvalmisteluja tälle vuodelle? Mitä? 
- Kyllä, jouluruokia on jo hankittu. Koristeita laitettu ja kuusikin on jo haettu sisälle.
17. Paras joulujuoma? 
- Glögi :)

kuvat: omasta blogista kautta aikain

18. Oikea kuusi, tekokuusi vai ei kuusta ollenkaan?
- Kuusi pitää olla ja teko menee paremman puutteessa.
19. Käykö teillä joulupukki? 
- Toivottavasti! Pitäähän jonkun lahjat tuoda ;)
20. Paras joulumuisto lapsuudestasi? 
- Ehdottomasti se yhdessäolo! Me ollaan aina oltu todella sukuläheisiä. Se kun mentiin mummolaan koko perheen voimin. Näin tonttuja ja pukki tuli. Voi miten kaipaankaan sitä aikaa <3
21. Laittaudutko aattona hienoksi vai hölläiletkö koko päivän yöpuvussa?
- Kyllä mä tykkään laittautua. En mitenkään hirveästi, mutta kyllä joulupunaa pitää olla ja jouluvaatteet :) 
22. Peruna, -porkkana, -bataatti vai lanttulaatikko? 
-  Kaikki! Bataatti ei kyllä kuulu meidän jouluruokiin, mutta sekin on hyvää.
23. Paras joulusuklaa?
- Pandan konvehdit.
24. Joulutortut vai piparit?
- Ehkä tortut mielummin :P
    

Mites teidän joulu? Millä mallilla teillä mennään? :)

You Might Also Like

3 kommenttia

  1. Taidan napata sulta tän postausidean :) Hienoa et sait lahjaostokset tehtyä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ehdottomasti nappaat! Mä haluun lukea muidenkin joulumieltymyksistä :) <3
      Joo, onneksi tänään oli lahjaonnea mukana :)

      Poista
  2. Nythän se joulu on jo käsillä, eli hyvällä mallilla on :D

    Ihanaa joulua teille <3

    VastaaPoista